BMW GS800 2017 - legenda continua

BMW GS800 2017 – legenda continua

Prima data cand m-am urcat pe un motor a fost in 2006 cred, la Buzau. Era un #KTM 400 EXC, al lui Filip. De atunci, am trecut de la 4 timpi la 2 timpi si mai tarziu la touring. Cele mai bune experiente pe care le-am avut au fost cu un GS800 pe Transfagarasan, impreuna cu alte 11 #BMW-uri 800/1200 malaysiene care au facut Kuala Lumpur – Londra. A doua, a fost o tura superba in Asia de Sud Est pe un GS650 Sertao, evolutia lui Gs650 Dakar. Doar eu, hamacul, cateva tricouri de schimb, Toughbook-ul si o pelerina de ploaie pentru ca musonul batea la usa.

Dupa aceasta a doua tura m-am indragostit iremediabil de seria GS de la BMW, astfel incat de vreo 6 luni am inceput sa ma uit dupa unul. Acum, in productie azi exista 650, 700, 800 si 1200 GS. Din obisnuinta, prima spre care m-am indreptat a fost #GS800, cu care eram obisnuit si pe care il cunosteam suficient de bine, pentru o tura de cateva sute de kilometri pe la Rucar.

Am plecat de dimineata la Bavaria Motors, sa fac cunostinta cu noua jucarie. Sentimentul ca ma urc pe un motor cunoscut si-a facut aparitia imediat, la fel ca si problema mea cu inaltimea. Avand 1,73, motoarele inalte nu sunt chiar ideale, mai ales daca ai de pus piciorul jos sau daca iesi de pe asfalt iar 800-le este probabil cel mai inalt model al marcii germane. Pe de alta parte, odata urcat in sa, senzatia dispare imediat, facand loc familiaritatii si unei puteri comfortabile.

Cei 85 de cai putere ai lui GS800 sunt ganditi sa poarte comfortabil doua persoane cu tot cu bagaje si cutii. Cat despre mine singur, cu sacul de dormit si aparatul foto, nici nu ne simtea. Si am plecat la drum…

Primul lucru pe care am vrut sa il fac a fost sa scap de autostrada si de oras. Foarte mult pentru ca am avut inevitabil de dezbatut cu doi posesori de Audi care au decis sa treaca la milimetru de mine, pentru ca atat ii duce capul, se grabeau sa lucreze ca bodyguarzi de noapte pe undeva.

Pe autostrada in schimb, acceleratia GS-ului ajuta foarte mult sa depasesti rapid si curat, fara prea mult efort sau deranj. Motocicleta avea 121 km de cand a fost ansablata si pana a ajuns la mine, astfel incat am fost rugat sa nu o forjez prea tare. Nefiind stilul meu de mers, nu m-a deranjat cu nimic acest aspect. In depasire insa, la un cinstit 120-130 incepe sa se simte vantul destul de serios. Nefiind o motocicleta foarte grea, comparata cu 1200, am simtit de cateva ori ca si vantul lateral e un pic de aventura. Sunt sigur ca daca adaugi paniere si un pasager se schimba total conduita de drum si, mai important, distanta de la pamant la sa.

Aventura de fapt a inceput in momentul in care am parasit A1. Drumul spre Campulung si Rucar m-a ajutat sa ma imprietenesc mult mai bine cu ea si sa imi dau seama cum livreaza, in fiecare treapta, puterea. Ce mi-a placut foarte mult la GS-uri a fost comfortul de a merge in picioare. Bucati intregi de drum, evident lasate de izbeliste de ilustri nostri pesedisti au ajutat la o mai buna intelegere a abilitatilor enduro ale motorului, pe care nu intentionasem sa le explorez mai mult decat este strict necesar. Cu aceasta ocazie am avut ocazia sa constat si importanta ABS-ului, care nu era disponibil in varianta 2010 si care a facut o diferenta masiva la frantare pe pietris sau nisip.

Am ajuns la Rucar unde am gasit cateva trasee soft. Avand cauciucuri de strada, am decis sa nu ma aventurez prea mult in afara asfaltului insa am avut timp sa-mi fac o idee generala. Poate mai mult ca oriunde altundeva, problema de inaltime se simte in tot ce tine de echilibru off road. Varianta 2010 avea cu 50 mm mai putin, din sa si suspensie care fac toata diferenta din lume. Se simte si o diferenta de mai bine de un litru la consum, scotand cu varianta 2017 un mixt de 3.9 in conditii de mers civilizat.

Una peste alta, zilele cu GS-ul, fie ca a fost Rucar, autostrada, drumuri prin sate sau plimbare pe DN-uri, au fost superbe. Mi-au adus aminte de ce imi place senzatia si cat imi lipseste. La retur, am mai stat putin la povesti cu echipa BMW despre diferentele dintre modele. Eram curios daca varianta 800 GSA vine cu alte upgrade-uri in afara de schema de culori si rezervorul marit. Mi-a ramas in minte o observatie de-a lui Stefan cand am dezbatut 1200-le.

“Singura problema este ca, dupa ce te urci pe un 1200 si simti diferenta, nu prea o sa mai existe alte motociclete si cu siguranta nu te vei mai intoarce la 800. Varianta Rallye, gandita pentru enduro, este probabil cea mai bine echipata jucarie pe doua roti pentru genul tau de aventura”.

Si … acum astept sa prind o pauza ca sa pot sa ma sui pe #GS1200 2017 si sa dau o tura cu el.